Ви можете навіть не припускати цього, але ми вас запевняємо: якщо ви контролюєте автопарк, ви маєте справу з крадіжкою палива. Будь то кілька легкових автомобілів, десяток будівельних машин або кілька сотень тягачів – такі випадки у вашій компанії більш-менш часті і ви можете навіть не знати цього самі. Всупереч увазі, існує безліч можливостей крадіжки, і вони можуть викликати набагато більше проблем, ніж просто втрата кількох десятків євро на маршруті.
На щастя, вам не потрібно бути беззахисним в боротьбі з такою практикою. Ось як Ruptela може допомогти вам зменшити ваші втрати, які можуть бути більше, ніж ви думаєте.
Але давайте подивимося на самі крадіжки і збитки, які вони викликають. В останні роки цей вид діяльності став настільки широкою і важливою темою, що наукові дослідження проблеми почали з’являтися в усьому світі, а деякі організації почали вести статистику якомога більш детальну, щоб мати можливість визначити глобальні наслідки крадіжки палива з вашого вантажівки. Так, ми не помиляємося і не перебільшуємо. Ситуація такого типу є класичним прикладом ефекту метелика: крадіжка декількох сотень літрів дизельного палива з паливного бака вашого вантажівки на забутому парку вантажівок десь посеред дороги може мати жахливі наслідки для вашого бізнесу, для ваших клієнтів і, в кінцевому підсумку, для всього ринку.
Давайте спочатку подивимося на наявні числа. Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU) зі штаб-квартирою в Женеві провів дослідження в Великобританії в 2009 році. За шість місяців реалізації проекту їй вдалося зареєструвати 894 випадки крадіжки палива безпосередньо з транспортних засобів, що склало близько 320 000 літрів, а це, в свою чергу, близько 533 викрадених літрів на транспортну компанію.
Опитування показало, що кожен шостий водій став жертвою подібного роду подій за п’ять років, а 61% нападів стався на стоянках і в зонах технічного обслуговування автомобілів. Більш того, 21% пограбованих водіїв стали жертвами насильства під час нападу, і 35% з них заявили, що це вплинуло на їх роботу. У разі тягачів, які через розташування паливного бака найбільш уразливі для крадіжки палива, втрати також викликані частим пошкодженням баків.
Все це знижує якість транспортних послуг і збільшує їх вартість. Деякі компанії вирішують скоротити кількість автомобілів і водіїв на маршрутах одночасно. Проблема в тому, що в нинішній соціально-економічній ситуації в світі уникнути розкрадання палива з цистерн у вантажних автомобілях без використання спеціальних систем безпеки стає все складніше.
У своїй книзі «Довідник щодо запобігання втрат і попередження злочинності» Лоуренс Феннелл вказує, що одним з ключових дій має бути запобігання черг перед терміналами і парковками. Однак 2020 рік надав на це негативний вплив. У зв’язку з введеними в інших країнах обмеженнями, пов’язаними з поширенням коронавіруса, черги на прикордонних переходах повернулися. Тим, хто їде до Великобританії в результаті її виходу з Євросоюзу, доведеться до них назавжди звикнути.